lördag 27 mars 2010

Sthlm hela veckan lång!

Nu har jag gjort mina dagar i sthlm för en lång tid framöver. Är jag konstig som inte vill bo eller vara i sthlm? Så fort jag kliver av tåget från Uppsala får jag en puls på 180 och försvinner in i stressen som alla verkar ha i sthlm. Jag förstår inte grejen med att läsa tidningen, dricka en latte med andra handen samtidigt som du springer till nästa tåg, nästa möte osv. Känn lugnet för fan!

Tillbaka till veckan i sthlm och kursen familj religion och rätt. Har trots all stress haft det sjukt roligt, klassen är full med underbara människor och kursen är väldigt intressant! Har lärt mig så mycket nytt. Har suttit som ett frågetecken på alla religonsföreläsningar. Måste skobbat från religionen i skolan, för jag hade verkligen nollkoll på alla Muhammed släktingar och alla olika inriktningar inom Islam. Nu ser jag framemot att åka till Istanbul och få se hur det är i det verkliga livet!

I torsdags passade jag även på att träffa upp Emelie efter 1 timmes förvirring. Vilket håll ligger centralen respektive sveavägen om man står på det rutiga golvet?? Väldigt oklart tyckte jag! Tur att Emelie är väldigt pedagogisk och slussade mig åt rätt håll =) Vi började med några drinkar hos Linnea och mötte upp Frida och drack några öl. En mkt lugn kväll, inte som sist dvs ;) Men var supertrevligt!

Imorgon beger jag mig mot Norrland och ska infinna lugnet igen. 2 dagars kurs i Umeå! kommer bli toppen! Sen därefter blir det Tynderö och mys med familjen för att sno en bil och dra till fjälls med Fridis och Mois! Lääääääängtar!

/ Johanna
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar