söndag 14 mars 2010

Dags för mig att börja skriva igen!

Snart åker jag till Turkland i och med en kurs som jag läser vid Sthlms Universitet. Tänkte att det var kul för familjen att läsa om mina äventyr där :D

Sist jag var i Turkiet var med min kära mormor. Tror vi åkte till Alanya eller om det var Antalanya. Vilket fall som helst var det väl inte det bästa intryck jag fick av Turkiet. Skrikande och krävande människor "buy this, pleeease" "lookie lookie good stuf" osv, en halv döv mormor som sa "va" var tionde sekund. Sen blev jag inlåst i en affär där en gubbe försökte tvinga på mig en bikini och gifta bort mig (jag var typ 12), stranden var underbar om man bortser från en 80 årig gubbe i frottebadbyxor utan upphållande innerfoder... Ja ni kan ju själv tänka er vilken skräck upplevelse för en 12 åring.. En skrynklig gammal pung är det sista man vi se då. Mormors kommentar var: Vart då?? Meh, varför sa du inget tidigare!??Jag hade också velat sett.... HJÄLP, var min enda tanke!!! Dock var allting annat bra där!!

Jag hoppas att denna resa är lite mer, påklädd so to say..helst utan skrynkel pungar... Och kanske lite mer lärorik!
Vi åker till: Istanbul (turkiska: İstanbul; grekiska: Κωνσταντινούπολις, Konstantinoúpolis, äldre svenskt namn: Miklagård) är Turkiets största stad och är belägen vid Bosporen och Marmarasjön på gränsen mellan Europa och Asien. Istanbuls storstadskommun (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) täcker nu mera hela Istanbuls provins och är efter en administrativ omorganisation 2008 indelad i 39 distrikt.[3] Befolkningen uppgick till 12,9 miljoner invånare i slutet av 2009 på en yta av 5 343 km².

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar